شناسهٔ خبر: 31802 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

عملکرد قابل قبول وزارت راه و شهرسازی با توجه به میزان تخصیص بودجه/ نمایندگان استان مرکزی مخالف استیضاح آخوندی هستند

محمد رضا منصوری عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ یک از نمایندگان استان مرکزی زیر برگه استیضاح عباس آخوندی را امضا نکردند زیرا پس از بررسی و جمع‌بندی نقاط ضعف‌ و قوت اقدامات وی، کمی و کاستی برای ما مسجل نشد اگرچه در صورت درخواست نمایندگان ایشان باید با حضور در مجلس شورای اسلامی پاسخگوی سوالات نمایندگان باشند. 

محمد رضا منصوری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به عملکرد وزیر راه و شهرسازی طی سال جاری اظهار داشت: در مجموع عملکرد ایشان با توجه به وضعیت تخصیص بودجه در سال جاری قابل قبول بوده است. زیرا شاهد پیشرفت پروژه راه‌آهن تهران-همدان طی دو سال گذشته پس از گذشته ۱۲ سال از کلنگزنی آن و از طرفی تامین خواسته نمایندگان مردم مبنی بر افزایش سرعت قطارها بوده‌ایم.

وی افزود: هیچ یک از نمایندگان استان مرکزی زیر برگه استیضاح عباس آخوندی را امضا نکردند زیرا پس از بررسی و جمع‌بندی نقاط ضعف‌ و قوت اقدامات وی، کمی و کاستی برای ما مسجل نشد اگرچه در صورت درخواست نمایندگان ایشان باید با حضور در مجلس شورای اسلامی پاسخگوی سوالات نمایندگان باشند.  

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به بررسی‌های كميسيون سوانح ريلی و همچنين وزارت راه و شهرسازی، خطای انسانی موجب طرح استيضاح وزير راه و شهرسازی شد. اما طرح اين مساله نيازمند بررسی های بيشتر است زيرا در آستانه پايان كار دولت يازدهم به صلاح وزارتخانه نيست.

 نیاز به اتصال راه‌آهن به شهر و ایمن سازی راه‌ها در استان

نماینده مردم ساوه تصریح کرد: یکی از نیازهای استان مرکزی اتصال راه‌آهن به شهر و یک جاده دوبانده برای دسترسی مردم به ایستگاه راه‌آهن است. زیرا جاده ساوه-یولاق به طول ۱۰ کیلومتر دارای عرضی کم و از ایمنی کافی برخوردار نیست لذا با دوبانده شدن آن، تبدیل به یک جاده ایمن و پرتردد خواهد شد. همچنین جاده‌های ساوه-مامونیه، ساوه-پرندک و ساوه-گل‌آباد باید تعریض و جاده قدیم ساوه-قم نیز باید ایمن‌سازی شود.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی توسعه با بیان اینکه  «توسعه قطارهای حومه‌ای موجب تحول کلان‌شهرها به ویژه تهران می‌شود» گفت: با توسعه حمل‌ونقل ریلی حومه‌ای و مهاجرت بخشی از جمعیت کلان‌شهرها به شهرهای اقماری، فشار و ترافیک در کلان‌شهرها کم می‌شود و در مقابل ساکنان شهرهای اقماری دیگر نیازی به ساخت مراکز خدماتی ندارند و بسیاری از مردم برای تامین خواسته‌ها و نیازهای خود از طریق همین قطارهای حومه‌ای به کلان‌شهرها مراجه میکنند.

منصوری با اشاره به اولویت حمل و نقل ریلی در مجلس شورای اسلامی و نیز در برنامه‌های تمام اعضا خاطرنشان کرد: در بخش حمل و نقل همه بر بخش ریلی تاکید دارند.

وی افزود: در سال آینده بودجه عمرانی ۶۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و امیدواریم قیمت نفت افزایش یابد و امیدواریم بودجه خوبی برای کارهای عمرانی تخصیص یابد. هرچند راه‌آهن مهمترین شق حمل و نقل است و بیشترین نیاز به بودجه را دارد.

نظر شما